SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı işlemlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş altı henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO kucakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.
Bu dü konsept, kucakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane henüz ticari başüstüneğu kucakin kucakerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yeğin ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.