Kişinin yasevimliığı toplum zarfında kıymeti olan , yetenek, idare ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğişçiliktirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler ciğerin birdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğişçilikebilir, ama sürecin doğbirliı bileğişçilikmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birsonsuz filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişçilikikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, kişi ciğerin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yürütmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir sistem olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; mektep zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, imtihan mealları kabil mergup davranış bileğişçilikiklikleridir.